چه غذاهایی برای سرماخوردگی کودکان مناسب هستند؟
header
آموزش کف پوش سه بعدی

چه غذاهایی برای سرماخوردگی کودکان مناسب هستند؟

 چه غذاهایی برای سرماخوردگی کودکان مناسب هستند؟

غذاهای مناسب سرماخوردگی

مصرف برخی غذاها به شرح زیر ممکن است علایم بیماری را تخفیف داده و بهبودی را سرعت بخشند

مصرف مایعات گرم: مصرف مایعات گرم ممکن است به تخفیف گرفتگی‌ها و مشکلات تنفسی همراه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک کند، همچنین مایعات گرم ممکن است به نرم شدن موکوس و تخلیه سلول‌های ویروسی از بدنتان کمک کند.

لذا مصرف سوپ‌های گرم و یا نوشیدنی‌های گرم می‌توانند گزینه های موثری در تخفیف علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا باشند.

 

زنجبیل: زنجبیل حاوی برخی ترکیبات ضد ویروسی است که می‌توانند در تخریب ویروس‌های مسبب آنفلوآنزا و سرماخوردگی، موثر باشند. همچنین این مواد می‌توانند از طریق حمایت از تولید ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی، در تقویت سیستم ایمنی موثر باشند.

 

فلفل قرمز: فلفل قرمز تازه و یا پودر آن ممکن است در تخفیف علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ها موثر باشند. ماده ای موسوم به کپسایسین که موجب تندی طعم فلفل قرمز می‌گردد، ممکن است به بهبود جریان خون و رساندن مواد مغذی و ویتامین‌ها به سلول‌های عفونی شده و به بهبود بیماری کمک نماید. همچنین تندی و تیزی همراه با آن می‌تواند به تخفیف گرفتگی‌ها در ناحیه سینه و حفره بینی کمک نماید.

زنجبیل حاوی برخی ترکیبات ضد ویروسی است که می‌توانند در تخریب ویروس‌های مسبب آنفلوآنزا و سرماخوردگی، موثر باشند

سیر: سیر حاوی برخی ترکیبات شیمیایی است که از خصوصیات قوی آنتی‌بیوتیکی و ضد ویروسی برخوردارند. این مواد ممکن است توانایی بدنتان برای تخریب ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا را افزایش دهند. سیر همچنین ممکن است جریان خونتان را بهبود بخشد و به سیستم گردش خونتان جهت تحویل دادن مواد مغذی حیاتی و اکسیژن، و هیدراته نمودن سلول‌ها کمک نماید.

 

مصرف مواد مغذی تازه و طبیعی: بی شک ترکیبات موجود در مواد مغذی تازه و طبیعی نظیر: سبزیجات و میوه های تازه، مرکبات (نظیر پرتقال و گریپ‌فروت)، مغزها و بذرها در تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری‌ها مفید می‌باشند.

 

سوپ مرغ: آیا این تصور قدیمی‌ها که سوپ مرغ را برای سرماخوردگی مناسب می‌دانستند، واقعاً صحیح است؟ بله مصرف سوپ مرغ می‌تواند برای تخفیف سرماخوردگی موثر باشد.

 

غذاهای غنی از روی: مصرف غذاهای غنی از روی ممکن است در تقویت سیستم ایمنی و تخفیف علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا موثر باشد. مواد غذایی غنی از روی عبارتند از: حبوبات، نخودفرنگی، غذاهای دریایی، گوشت قرمز و لوبیای سویا.

 

اجتناب از مصرف محصولات شیرین حاوی شکر:  همان‌طور که ذکر نمودیم رژیم غذایی بر تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. شکر توانایی سیستم ایمنی بدن را از طریق تقلیل توانایی گلبول‌های سفید خون در سرکوب مهاجمین باکتریایی و ویروسی، کاهش می‌دهد. شواهد یک مطالعه که در مجله تغذیه بالینی امریکا چاپ شده است، حاکی از آن است که شکر موجود در نوشیدنی‌های شیرین شده می‌تواند به میزان ۵۰ درصد پاسخ ایمنی بدن را تا پنج ساعت پس از صرف نوشیدنی تقلیل دهد. در حالی که مصرف منابع کربوهیدرات‌های فیبردار(پیچیده) تأثیر نامطلوبی را بر سیستم ایمنی به همراه ندارند.

دستور غذا برای سرماخوردگیطرز تهیه غذای مناسب سرماخوردگیسوپ مقوی برای سرماخوردگی کودکان

طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی کودکان

طرز تهیه سوپ مرغ , طرز پخت سوپ مرغ , مواد لازم برای سوپ مرغ , اموزش اشپزی , نکته های سوپ مرغ خوشمزه

مواد لازم براي چهار نفر:

  • كتف و گردن مرغ از هر كدام: دو عدد
  • آب: سه پيمانه
  • سيب زميني متوسط: دو عدد
  • هويج متوسط: دو عدد
  • نخودفرنگي پخته شده: نصف پيمانه
  • كرفس: سه ساقه
  • پياز متوسط: يك عدد
  • روغن زيتون: دو قاشق غذاخوري
  • نمك و فلفل سياه: به ميزان لازم
  • ورميشل (رشته سوپ): ۱/۴ پيمانه
  • رب گوجه فرنگي: يك قاشق غذاخوري
آموزش پخت سوپ مرغ ویژه افراد سرماخورده

طرز تهیه:

پياز، كرفس، هويج و سيب زميني را به اندازه دلخواه خرد مي كنيم. به صورت معمول قطعات سبزي هاي سوپ بيشتر و كمتر از ۱×۱ سانتيمتر نيست. سبزي ها را در قابلمه ريخته، مرغ را به همراه نمك، فلفل و روغن زيتون به آن افزوده و به مدت سه تا چهار دقيقه تفت ميدهيم. (نيازي به سرخ كردن نيست) رب گوجه فرنگي را با چند قاشق آب رقيق كرده، بعد آب را به آن افزوده و هم ميزنيم. وقتي محلول كاملا يك دست شد، آن را روي سبزي ها ريخته و صبر ميكنيم تا به جوش آيد، بعد حرارت را ملايم كرده و اجازه ميدهيم به مدت ۴۰ دقيقه مواد بپزند. نخودفرنگي و ورميشل را افزوده و چند بار مواد را هم ميزنيم تا رشته ها به هم نچسبند، سپس به مدت۱۰ دقيقه ديگر ميگذاريم تا سوپ روي حرارت باقي بماند. اگر ميخواهيد مواد سوپ شما كاملا له شوند، ميتوانيد سوپ را براي مدت بيشتري روي حرارت نگه داريد، اما با اين زمان مواد سوپ شما تازه تر ميمانند.

منبع:http://mehrmihan.ir/what-foods-are-good-for-colds-in-children/

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

a b