نمونه متن تودیع و معارفه
header
آموزش کف پوش سه بعدی

نمونه متن تودیع و معارفه

جلسات و سخنرانی های تودیع و معارفه همواره در ادارات و سازمان ها انجام می شوند. در این فایل آموزشی می‌خواهیم ببینیم در تودیع و معارفه باید چه بگویم و آداب برگزاری آن چیست.

 

برای دانلود اینجارا کلیک کنید 

متن فایل جلسه تودیع و معارفه

به نام خدا

در اين جلسه قصد دارم در رابطه با اينكه در جلسه توديع و معارفه چه چيزهايي بايد بگوييم، صحبت بكنم. خب اين موضوع به اين دليل مورد صحبت قرار گرفت كه چندين نفر از دوستان ما كه در دوره‌ي جامع سخنراني مي‌كردند اعلام كردند كه در يك جلسه‌اي بايد حضور داشته باشند و زمان معارفه‌ي آنها هست و مي‌خواهند به عنوان مديريت جديد در قسمتي از مجموعه‌ي خودشان يا حالا مجموعه‌هاي ديگري كه حضور دارند معرفي بشوند و تعداد زيادي هم از اعضاي سايت اين درخواست را داشتند. از آنجايي كه اكثر اعضاي سايت عزيز ما، البته اين عزيز برمي‌گردد به اعضا نه به سايت ما، عزيزاني كه عضو سايت ما هستند اكثراً مدير هستند و بنابراين لازم دانستم اين فايل را هر چه زودتر ضبط بكنم و در اين رابطه با شما عزيزان صحبتي داشته باشم.

قبل از اينكه صحبت را به صورت رسمي شروع بكنم، يك نكته‌اي را بايد خدمت شما عزيزان عرض بكنم: اينكه رسوم هر سازماني متفاوت هست. بنابراين آنچه كه من دراين فايل‌ها مي‌گويم صد در صد نيست شما بايد با خلاقيت خودتان اين تغييرات را اعمال بكنيد. اما آنچه كه در سازمان‌هاي بزرگ، معروف در كشور ما رخ مي‌دهد را من مي‌خواهم خدمت شما عرض بكنم.

چرا به این مقاله نگاهی نمی‌کنید؟  چطور جذاب سخنرانی کنیم؟

اجازه بدهيد اول جلسه توديع و معارفه را با هم يك بررسي بكنيم. در ابتدا فردي كه مي‌تواند مجري يا يك فردي كه در جايگاه بالا حتي مدير عامل كل مجموعه باشد، مي‌آيند و جلسه را به صورت رسمي آغاز مي‌كنند و تشكر مي‌كنند از فردي كه قرار هست خداحافظي را انجام بدهد. از سوابقشان مي‌گويند، از فعاليت‌هايي كه انجام دادند، از كارهايي كه انجام دادند و آنها را تقدير مي‌كنند. بعد آن فردي كه قرار هست جايگاه را ترك بكند و خداحافظي بكند يك صحبت بسيار بسيار كوتاه خواهد داشت و نهايتاً مي‌توانند با استناد به آمار نتايجي را آمار بكنند، آن هم خيلي كم. مثلاً زماني كه من آمدم فروش ما، يا حالا خروجي كاري اين قدر بوده و زماني كه من دارم مي‌روم اين قدر هست و از اين موضوع خيلي خيلي خوشحال هستم. البته اگر خب نتيجه معكوس بوده و فروش كم شده قاعدتاً نبايد چنين چيزي را اعلام بكنيم. اميدوارم تحت هيچ شرايطي اينطور نباشد. بعد مجدداً همان فرد تشريف مي‌آورند تشكر مي‌كنند

احتمالاً يك تقدير مختصري از نفر قبلي خواهد داشت و بعد فرد جديدي كه قرار هست معارفه براي اين ايشان صورت بگيرد، اعلام مي‌كنند، سوابقشان را مي‌گويند، خيلي مختصر و اينجا دعوت مي‌كنند كه ايشان بيايند و صحبت بكنند و فردي كه قرار هست آن مديريت و مسئوليت را به عهده بگيرد، تشكر مي‌كنند و ممكن است قسمتي از فعاليت‌ها و رزومه‌ي خودشان را بگويند و در انتها باز ممكن است برنامه‌ي خودشان را اعلام بكنند. اين روندي كه من در حدود يك دقيقه و نيم براي شما توضيح دادم ممكن هست ده دقيقه و حتي چهار ساعت طول بكشد. كاملاً بسته به شرايط دارد.

فرض بكنيد فردي كه قرار هست خداحافظي بكند اصلاً قهر كرده، يا به هر دليلي نمي‌خواهد بيايد، مثلاً اخراج شده است و تمايلي هم ندارد حضور داشته باشد، خب تقريباً نيمي از برنامه خيلي خيلي كم مي‌شود،  فقط از او يك تشكر صوري شكل مي‌گيرد بعد نفر جديد معرفي مي‌شودو خيلي سريع هم از اين موضوعات عبور مي‌كنند. بنابراين ممكن است پنج دقيقه يا ده دقيقه باشد و گاهي اوقات يك جلساتي هست كه يك جو عاطفي خوبي هست و افراد طولاني صحبت مي‌كنند. هر چند در ادامه من مي‌خواهم راهكارهايي را بگويم كه چطور از اين جلسه بهترين استفاده را ببريم چه به عنوان فردي كه قرار هست به يك مسئوليتي برسد، چه به عنوان فردي كه قرار هست آن مسئوليت را تحويل بدهد.

نكته‌ي اول اين هست، دوستان عزيز شما مخصوصاً اگر فردي هستيد كه قرار هست اين جايگاه را تحويل بدهيد، داريد قضاوت مي‌شويد. شك نكنيد افراد، مخصوصاً اگر اولين برخوردشان با شما باشد، حتماً راجع به شما قضاوت‌ها و پيش‌فرض‌هايي را به دست خواهند آورد. پس تا حد ممكن بايد مراقب باشيد ديد بدي از خودتان به جا نگذاريد.

تا حد ممكن حساب شده و حرفه‌اي رفتار بكنيد.

اجازه ندهيد به خاطر يك اشتباه كوچك، برداشت‌هاي خيلي بدي شكل بگيرد. ممكن است يك حرفي را بزنيد كه اصلاً منظورتان هم منظور خاصي نباشد  اما مثلاً نسبت به كارمندان بخش حس بدي شكل بگيرد و همه احساس كنند شما آمديد كه اينها را اذيت كنيد يا حقوقشان را كم كنيد. پس بايد خيلي خيلي حساب شده صحبت كنيد.

چرا به این مقاله نگاهی نمی‌کنید؟  رادیوسخنرانی ۳۳: سخنرانی انتخاباتی

دومين موضوع اين هست: هيچ كسي را زير سوال نبريد.

ابنكه برگرديد و بگوييد فرد قبلي اصلاً كارش را خوب انجام نداد يك موضوع خيلي خيلي غيرحرفه‌اي هست و قرار نيست شما در اين جلسه كسي را زير سوال ببريد. كارمندان را به آنها برگرديد و بگوييد شما خيلي كار نمي‌كنيد و من از شما رضايت ندارم، اين خروجي، خروجي مناسبي نيست. نه اصلاً اينها در حقيقت موضوعات صحيحي نيستند.

زير سوال بردن كسي كاملاً در اين جلسه كار اشتباهي هست و ممكن است جو را به شدت سنگين بكند.

سومين موضوع اين هست كه اين جلسه جاي گلايه هم نيست.

مثلاً مديري كه قرار هست كه خداحافظي بكند شروع كنند گلايه كردن كه مديريت بد بود، بودجه نداشتيم، كارمندان كار نمي‌كردند، اينها همكاري نمي‌كردند… اين هم اصلاً صحيح نيست.

پس تا حالا سه مورد را گفتيم:

اول اينكه مراقب باشيم كه قضاوت مي‌شويم و حساب شده عمل كنيم.

دوم اينكه كسي يا چيزي را زير سوال نبريم.

و سوم، اينجا جاي گلايه كردن نيست. گلايه فضاي متفاوتي دارد و انتقاد هم در همين بخش مي‌گنجد. ما انتقاد و گلايه نمي‌كنيم.

چهارمين موضوع اين هست كه بايد مثبت باشيم در اين جلسه.

اگر موقع خداحافظي ما هست مي‌توانيم مثل كودكان شروع كنيم قهر كردن يا كارهاي ضعيف انجام دادن كه خب اين اصلاً خوب نيست.

يا مي‌توانيم مثل يك فرد با عزت نفس بسيار بالا، خيلي مثبت تشكر و قدرداني بكنيم و با اعتماد به نفس اين جايگاه را تحويل بدهيم.

مطمئن باشيد كساني كه اينجور مواقع خيلي منفي هستند، افرادي هستند كه خيلي غيرحرفه‌اي هستند.

و ما به عنوان فرد جديد هم اجازه نداريم منفي باشيم.

مثلاً جملاتي مثل اينكه من اينجا يك ويرانه را تحويل گرفتم، اين حرف‌ها حرف‌هايي هستند كه خيلي معني دارند. ما مي‌توانيم اين را تبديل بكنيم به يك موضوع ديگر، اينكه: ما با آن چيزي كه مدنظرمان هست فاصله‌ي زيادي داريم اما داريم به آن جهت حركت مي‌كنيم و ان‌شاالله مي‌خواهيم به اهدافمان برسيم.

اين فقط يك مثال بود تا حد ممكن از حرف‌هاي منفي خودداري كنيد، اين چهارمين موضوع بود. يعني مثبت باشيد.

و پنجمين موضوع اينكه هر چقدر كوتاهتر صحبت كنيد بهتر هست.

آن كارمنداني كه براي آنها صحبت مي‌كنيد به احتمال زياد ده‌ها مدير را ديده‌اند كه جابجا شده‌اند. بنابراين خيلي اين صحبت‌هاي كليشه‌اي جذابيتي نخواهد داشت. هر چقدر كه كوتاهتر صحبت بكنيد حرفه‌اي‌تر به نظر مي‌رسيد.

چرا به این مقاله نگاهی نمی‌کنید؟  رادیو سخنرانی۱۱- چطور یک پیام صوتی حرفه‌ای بگذاریم؟

پيشنهاد من اين هست كه تحت هيچ شرايطي بيشتر از هفت دقيقه صحبت نكنيد.

ششمين موضوع اين هست اگر دوست داريد شعر بخوانيد،

اينكار را انجام بدهيد كار خوبي هست. در ابتداي صحبت يا در انتهاي صحبت، شعر مرتبط را پيدا بكنيد.

اگر اشتباه نكنم در بيست و يكمين فايل از فايل‌هاي راديو سخنراني بود كه مفصل راجع به شعر گفتن صحبت كرديم اينكه چطور مي‌توانيد اشعار را پيدا بكنيد، از كجا پيدا بكنيم، چه شعري مناسب چه فضايي هست و با چه لحني بايد خوانده شود. همه‌ي اينها را مفصل حدود نيم ساعت راجع به آن صحبت كرديم. پس مي‌توانيد حتماً به آن مراجعه بكنيد.

و آخرين و هفتمين نكته اين هست كه تمرين كنيد، تمرين كنيد و تمرين كنيد.

همانطور كه گفتم در اولين نكته شما آنجا قضاوت مي‌شويد،  بنابراين اگر تمرين نكنيد مطمئن باشيد آن ژيزي كه در ذهنتان هست را نمي‌توانيد پياده كنيد.

مخصوصاً اگر اولين جلساتي هستش كه داريد در توديع و معارفه شركت مي‌كنيد، تمرينتان را چندين برابر كنيد.

حداقل ده مرتبه تمرين كنيد.

اما چطور تمرين كنيد. در ابتدا حالا آن متني كه آماده مي‌كنيد براي صحبتتان، سرفصلهاي آن را بنويسيد، فقط سرفصل‌ها را نه اينكه كلمه به كلمه بنويسيد. در مقاله‌اي از سايت كاملاً راجع به نوشتن متن سخنراني صحبت كرديم. روي يك كاغذ كوچك سرفصل‌ها را يادداشت مي‌كنيد و بعد اين سرفصل‌ها را سعي مي‌كنيد خودتان به تنهايي براي خودتان اجرا كنيد. بعد از اينكه مسلط شديد صداي خودتان را ضبط بكنيد و گوش بكنيد و بعد از خودتان فيلم بگيريد و آن فيلم را نگاه بكنيد. اين دو موضوع به شما كمك مي‌كند كه بسيار حرفه‌اي اجرا بكنيد چون معمولاً اين جلسات فيلمبرداري مي‌شود و از شما يك اثر بزرگي به جا مي‌ماند.

اگر اشتباهي باشد، خرابكاري باشد مطمئن باشيد جايگاه شما را بهرحال تكان خواهد داد.

پس حتماً حساب شده و حرفه‌اي عمل كنيد و به هيچ عنوان احساسي نشويد.

يكبار ديگر اين هفت مورد را با هم مرور مي‌كنيم:

اول اينكه مراقب باشيم قضاوت مي‌شويم. چيزهاي حساب نشده را مطرح نكنيم.

دوم اينكه چيزي را زير سوال نبريم.

سوم اينكه اينجا جاي گلايه كردن نيست.

چهارم اين كه مثبت باشيم.

پنچمين موضوع اين هست كه هر چه كوتاهتر باشد بهتر.

ششمين موضوع گفتن شعر هست.

و هفتمين موضوع اينكه تمرين كنيم براي خودمان به صورت فايل صوتي و به صورت ويدئو.

اميدوارم اين فايل صوتي از قايل‌هاي راديو سخنراني مورد توجهتان قرار گرفته باشد و اگر اين فايل را دوست داشتيد يك نكته را با هم مرور بكنيم اينكه راديو سخنراني رايگان هست و رايگان خواهد ماند و تنها شرط استفاده از آن اين هست كه حداقل آن را با يك نفر ديگر به اشتراك بگذاريد.

ممنونم و اميدوارم جلسات فوق‌العاده‌اي داشته باشيد.

متن تودیع و معارفه و انتصاب مدیرعامل

متن انتصاب مدیر:

برادر ارجمند جناب آقای مهندس …
با عنایت به تعهد، شایستگی های علمی، تخصصی، تجارب ارزشمند و توانمندی های جنابعالی به موجب این حکم از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۰ به سمت مدیرعامل شرکت … منصوب می شوید.
توفیق آنجناب را با استعانت از الطاف الهی و بهره مندی از نیروهای متخصص و پرتلاش با برنامه ریزی جامع و گسترده در انجام وظایف محوله و تحقق اهداف ذیل از حضرت احدیت (جلّ و علا) مسئلت می نمایم.
– گسترش روحیه مردم داری و ایجاد انگیزه در کارکنان به منظور حاکمیت محیطی مملو از صداقت، شادابی، پویایی و جدیت و کاردانی در سازمان
– سرلوحه قرار دادن ارزش های اصیل اسلامی و انسانی در راهبری سازمان
– استقرار نظام بهبود مستمر در کلیه فرآیندهای کاری، افزایش و استمرار تولید توأم با رعایت اصول ایمنی، صرفه جویی و تولید اقتصادی
– ساماندهی اصولی تمام امکانات و منابع و برنامه ریزی دانش محور به منظور دستیابی به تولید پایدار و کیفی بر اساس شاخص ظرفیتهای اسمی
– ایجاد تدابیر جامع عملیاتی به منظور ارتقاء و تعالی سازمان از منظر تولید اقتصادی و محیط زیست
همچنین بدینوسیله از خدمات جناب آقای مهندس … در مدت تصدی مسئولیت مدیریت عامل تقدیر می گردد.

رئیس هیئت مدیره

 

 

تقدير نامه توديع و معارفه

تقدير نامه توديع و معارفه

وزير نفت از عليرضا ضيغمي تقدير و تشكر كرد

 

 


منبع: http://mehrmihan.ir/velediction-sample-text/

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

a b