متن استعفای شهرداران
header
آموزش کف پوش سه بعدی

متن استعفای شهرداران

،عظیمی‌زاده در متن استعفای خود آورده است:

ضمن اعلام مراتب تقدیر و تشکر خود از حسن نظر اعضای شورای شهر یزد که موجب شد در برهه‌ای کوتاه از تاریخ، زمینه خدمتگزاری به مردم شریف یزد برایم فراهم شود، استعفای خود را تقدیم می‌کنم.

عظیمی‌زاده در بخش دیگری از نامه استعفای خود آورده است: وظیفه خود می‌دانم از پشتیبانی و حمایت‌های اندیشمندانه آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و استاندار محترم و معاونان ایشان و همه مسئولان، مدیران قضایی و فرماندهان نظامی و انتظامی و اصحاب رسانه به ویژه همکاران محترم شهرداری و شهروندان عزیز یزدی قدردانی کرده و به خاطر همه کاستی‌ها که به طور قطع از توان فرزندشان خارج بوده است، عذرخواهی کنم.

شهردار یزد، رونوشتی از نامه استعفای خود را نیز برای استاندار یزد ارسال کرده است.

شورای شهر یزد نیز دویست و سیزدهمین جلسه خود را با حضور تمام ۱۳ عضو خود به این موضوع اختصاص داد و با رای هشت نفر از اعضا، رسیدگی به موضوع استعفای شهردار به بعد از انتخاب رئیس شورا و در جلسه علنی موکول شد.

متن كامل استعفا نامه شهردار قصرشيرين

 شهردار قصرشيرين :
نميتوان در محيطي ناآرام و ناهمراه انتظار معجزه داشت
استان پنجم – به نقل از انديشه قصرشيرين : درپي استعفاي مهندس نجفي مهر شهردارقصرشيرين ؛ اين سامانه خبري تلاش زيادي بعمل آورد تا با پيگيري موضوع ؛ ضمن دستيابي به متن استعفانامه ايشان ؛ نظر وي را درخصوص چگونگي ادامه كاردرمسند اين شهرداري جويا شود كه تاكنون موفق به گفت و گوبا آقاي نجفي مهر نشده ايم . اما متن استعفانامه آقاي نجفي مهر عينا در ذيل ميآيد :
رياست محترم شوراي اسلامي شهر قصرشيرين
با سلام
احتراما؛ همانگونه كه مستحضريد در دوره گذشته ي حضور اينجانب در شهرداري قصرشيرين( سالهاي ۸۶ تا ۸۹) ؛ ناملايمات و جفاهاي فراواني بر من وارد نمودند و عليرغم لطف و عنايت زايدالوصف مردم فهيم و قدرشناس قصرشيرين ؛ امكان ادامه خدمت در مسير آباداني اين شهرپرافتخار را براي اين حقيربا مانع مواجه ساختند و شرايطي پيش آوردندكه حافظه تاريخي همگان كاملا آن را به ياد دارند . هرچند كه گذشتِ زمان اثبات كننده خيلي از مسايل بود و مردم در اين مدت ؛ نيمه پنهان بسياري از قضاياي مربوط به آن زمان را دريافتند اما با اين حال تاسف و دغدغه دوستداران قصرشيرين ؛ توسعه نيافتگي حوزه مديريت شهري و به تعويق افتادن عمران و آباداني شهر بود كه براي اقشارجامعه قابل لمس مي باشد .
به هرحال شايد براي جنابعالي و دوستداران اين دياربه اثبات رسيده باشد كه تنها عامل ترغيب كننده اينجانب براي حضور دوباره در مسند شهرداري قصرشيرين ؛ عشق و علاقه فراوان به مردم وتلاش دوباره براي پيشرفت و آباداني اين شهرو ارتقاي سطح خدمات به شهروندان بوده استاما متاسفانه اينك كه تنها چند ماه از انتخاب بنده بعنوان شهردار اين سامان گذشته است ؛ به وضوح مشخص شده است كه فضاي موجود ؛ براي كار و تلاش پر از دست انداز و حاشيه و بداخلاقی های ناصواب میباشد و در شرايط كنوني نميتوان خدمتي شايسته به اين مردم غيور ارايه داد .
معتقدم كه براي انجام يك خدمت ماندگار ؛ اتحاد ؛ همدلي و همراهي ميان شهردار و اعضاي شوراي شهر ؛ شرط اول براي ادامه همكاري مي باشد و نميتوان در محيطي ناآرام و ناهمراه انتظار معجزه داشت .
از سوي ديگر هجمه عجيبي كه برخي محافل ؛ ادارات و افراد خاص ! در مقابل ايجاد درآمد جديد براي شهرداري ( پاركينگ تانكرهاي سوخت) آغاز كرده اند ؛ نشا ندهنده عدم وجود يك اهتمام جدی در وجود آنها براي پيشرفت اين شهرمي باشد و البته هر شهروندي را در اعجاب فرو ميبرد كه واقعا چرا بايستي بعضي ها قدر اين فرصت و ظرفيت را براي عمران قصرشيرين ندانند وبدينوسيله با ايجاد تنش و جنجال سعي ميكنند اين شهر را از يك درآمد پايدار؛ محروم سازند و خواسته يا ناخواسته درآمدهاي اين حوزه را به سمت و سوي شهرهاي پيرامون هدايت نمايند. معتقدم اگرحتی یک ریال بیشتربه حساب شهرداری واریزگردد واز آن طریق رونقی به کوچه و خیابان و پارکهای این شهر داده شود ؛ برای همه ما عزت و احترام و تکریم مضاعف به همراه خواهد داشت و لذاهمه ما بایستی شکرگزاردرگاه خداوندی باشیم که چنین روزنه ای برای کمک به این شهر محروم ایجاد گردیده نه اینکه مغموم و اندوهناک ؛ شهرداری را با چالش و مشغله و مکاتبات بی پایان مواجه ساخته طوریکه حتی شتاب فعالیتهای عمرانی و روزمره نیز با مانع روبرو گردد . واقعا آیا این دوستان پاسخگوی فرصت سوزی های مستمربرای این دیار خواهند بود؟
در هر صورت ضمن عذرخواهي و حلاليت خواهي از مردم شريف قصرشيرين به دليل اينكه با توجه به شرایط پیشگفته نميتوانم بيش از اين درخدمت آنها باشم و تقدير و تشكر بابت همه حمايتها و قدرشناسي هاي شهروندان اين ديار؛ بدینوسیله استعفای خود را ازسمت شهردار قصرشیرین اعلام و تقدیم میدارم .
جا دارد از حضرتعالي بعنوان ریاست محترم شورا و همچنین از آن دسته از اعضای محترم شورا که تا این زمان با اينجانب همراهی نموده اند نیزتقدير نمايم و البته به رسم جوانمردی؛ ازشوراییانِ عزیزی هم كه نخواسته اند و یا اینکه نتوانسته اند يا شاید هم نگذاشته اند شانه به شانه مديريت شهري پيش بيايند و با این حقیرهمراهی نمایند نیز تشكر مينمايم . براین باورم که این عزیزان نیزخیلی زود درخواهند یافت كه برای ساختن این شهرو آبادانی این دیار بایستی ازخودگذشتگی فراوان داشته باشند وبا عبور از حاشیه های پیرامون خود؛ تنها و تنها به کار و تلاش و توسعه بیاندیشند درغیر این صورت و با این رويكرد ؛ قطعا نمیتوان مطالبات عمومي مردم را از شهرداري و شوراي شهربرآورده سازند .
درپایان لازم میدانم از مجموعه مدیریت ارشد استان و نیز فرماندارگرانقدر شهرستان و همه مدیرانی که در این مدت کوتاه یارو یاور مدیریت شهری بوده اند و به ویژه از تک تک کارکنان ؛ کارگران و پرسنل تلاشگرشهرداری قصرشیرین که با جدیت و اراده ی واحد در پیشبرد امورسهیم بوده و نقش اصلی راداشته اند؛ تشکر نمایم و ازهمه آنها حلالیت خواهی نمایم . انشاالله با آمدن شهردارجد ید ؛ شاهد آبادانی و عمران قصرشیرین و ارتقای جایگاه این شهر استراتژیک باشیم .
والسلام
فريبرز نجفي مهر
شهردارقصرشيرين

Image result for ‫متن استعفای شهرداران‬‎

رياست محترم واعضاي محترم شوراي شهر جناح

(( در جبين اين كشتي نور رستگاري نيست))

سلام عليكم

راهي كه شورا ي دور سوم در پيش گرفته است به صلاح شهر ومردم نيست كه به صلاح خود شورا نيز نيست .كم توجهي يا بي توجهي به نظرات خير خواهانه اعضاي شورا واز همه مهمتر نظرات خود مردم ،راهي نيست كه سرانجام ومقصدي داشته باشد جز اينكه ختم به تباهي وخسران در دنيا وآخرت گردد.پايه واساس تصميم گيري وكارهاي همه ما بايستي مردم باشند .اين مردم هستند كه به ما وشما رأي داده اند وصد البته به ياد داريد كه به چه كساني وبراي چه رأي داده اند . چه تصوراتي داشته اند وچه انتظاراتي دارند. مردم را هميشه  بايد در ياد داشت وبرايشان اهميت قائل بود چه موقع رأي دادن وتأييد كردن وچه هنگام انتقاد وگلايه نمودن . شوراي جناح شهرداري را كه مردم در چند دوره انتخابات شورا نمره قبولي به ايشان نداده بودند بر كرسي رياست شهرداري نشاند وبدتر از آن در تمام اين مدت توجيه گر رفتار درست ونادرست ايشان بود. هر جا كاستي وخللي ديده شد وگوشزد گرديد چه توسط بعضي از اعضاي شورا و چه توسط خود مردم بها داده نشد فقط به حساب مخالفت با شخص شهردار گذاشته شد.عدم شفافيت ،دروغ ووارونه جلوه دادن حقايق باب گشت .

– در ابتداي كار مانور بسيار بر سر بدهي هاي شهرداري وعدم پرداخت به موقع حق وحقوق طلبكاران وبه دنبال آن تأخير فراوان در پرداخت حقوق پرسنل ومخصوصاً كارگران زحمت كش شهرداري

– معطل ماندن طرح خيابان پلي كه جزء پروژه هاي سال ۸۶ بوده است .

– ساخت وساز غير مجاز وغصب زمينهاي مردمي وملي باب گشت .

– جانبداري به طرق مختلف از مسعود دست پاك در جهت اجراي پروژه اتصال جناح به گرگو

– غيبت پرسنل خواص ! هرچه اعتراض كرديم وگله نموديم به جايي نرسيد كه نرسيد .

– اعتراض به غيبت بيش از حد شهردار كه صداي غريبه وآشنا را در آورده بود ،آقايان دشمني با شهردار تلقي كردند.

– نظارت بر كار شهرداري يعني مفسد في الارض، نظارت بر امور مالي يعني مهدورالدم .

– از سنگ جدول بلند و اينتر لاك گذاري اگر انتقاد شد پاسخ شنيده شد اشكالي ندارد دوباره مي كَنيم ودرست مي كٌنيم!

– ترميم به موقع كانالهاي مخابرات وآب وفاضلاب :فضولي موقوف

– چرا آتش نشاني فعال نيست ؟ آتش بازي كار خوبي نيست .

– بي خيال همه اينها نمونه شدن شهرداري را بچسپ وتبريك شورا !  اايشا ا… مبارك بادا!

                                                                                                              با تشكر

                                                                                                         علي درخشنده

متن دو استعفاي حاصل عسكري شهردار سابق كازرون و ادله ي وي براي اين استعفا را منتشر مي كند . عسكري چندي پيش و در پي راي ضعيف شوراي شهر كازرون جهت ابقاي وي استعفانامه دوم خود را تقديم شوراي شهر نمود كه منجر به پذيرش استعفا با ۴ راي موافق و ۳ راي مخالف گرديد .

متن استعفاي اول :

باسمه تعالي

با سلام و تحيات

      اينجانب حاصل عسكري شهردار منتخب سومين دوره شوراي شهر كازرون ضمن تشكر از اعتماد آن شوراي  محترم  به  استحضار   مي رساند در شرايط موجود قادر به ادامه خدمت در سمت فوق نمي باشم لذا به منظور استخلاص از وضعيت  پديد آمده و ايجاد فرصت براي آن شوراي محترم جهت  واگذاري اين سمت به فرد واجد شرايط ديگري ،  بدينوسيله استعفاء خود را تقديم مي نمايم خواهشمند است موضوع در اولين جلسه رسمي شورا مطرح و مورد تاييد قرار بگيرد .

انتظار است به منظور طي تشريفات اداري مراتب  جهت لغو حكم اينجانب به استانداري محترم فارس اعلام تا اقدامات لازم بعمل آيد.

 

ادله ي استعفاي شهردار ارايه شده به شوراي شهر :

 

رياست محترم شوراي اسلامي شهر كازرون

با سلام

احتراماعطف به نامه شماره ۵۷۸ مورخ۱۳/۵/۸۸ آن شوراي محترم كه راس ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه صبح روز سه شنبه مورخ ۱۳/۵/۸۸ به دفتر اينجانب تحويل شد جهت استحضار حضرتعالي و اعضاي محترم شوراي اسلامي و عموم شهروندان مطالب زير را به عرض مي رساند

الف – اعلام نارضايتي برخي از اعضاي محترم شوراي شهر از جمله حضرتعالي ، نسبت به عملكرد شهرداري و بخصوص شخص شهردار که در جلسات شورا و يا خارج از جلسات ، كرارا عنوان مي شد ، مرا برآن واداشت تا فرصت لازم ، براي انتخاب شهردار جديدي كه بتواند رضايت آن شوراي محترم را جلب نمايد ايجاد کنم . لذا به طرق مختلف جنابعالي را از نيت خود مبني بر استعفا آگاه ساختم و زماني كه نظر موافق حضرتعالي را که به صراحت اظهار داشتید ( اگر شهردار استعفا دهد فورا مي پذيريم و بجاي او يك شهردار متخصص فوق ليسانس تعيين مي كنيم ) دريافت نمودم متن استعفايم را با اندك تغيير در فرم پيشنهادي معاونت امور اجتماعي و شوراهاي وزارت كشور تنظيم و تقديم نمودم لذا ابراز بي اطلاعي از قصد اينجانب كاملا مردود است . ضمن اينكه نه قانون و نه عرف فرد مستعفي را موظف و مجبور به ارائه دليل يا دلايل براي استعفا ي خود نمي کند .

ب – اينجانب به منظورايجاد فضايی آرام و دور از جنجال براي پذيرش استعفايم توسط آن شوراي محترم نخواستم وارد جزئيات شده و علل و انگيزه خود از استعفا را به صورت مشروح بيان نمايم و فقط به ذکرعبارت ( در شرايط موجود قادربه ادامه خدمت در سمت شهردار نمي باشم ) بسنده كردم اما با توجه به اصرار حضرتعالي و برخي از اعضاي محترم شوراي اسلامي به ناچار به چند مورداز عملكرد آن شوراي محترم كه ضمن ایجاد فشار بر اينجانب باعث دلسرديم شده است اشاره خواهم كرد .

۱ – متاسفانه شوراي اسلامي دوره سوم توان و قدرت تصميم گيري قاطع ، بموقع و متناسب با موضوع را نداشته و ندارد كه از اين بابت شهر و شهرداري متحمل ضررو زيانهاي جبران ناپذيري شده است كه تحمل آن براي اينجانب به عنوان شهردار مقدور نمي باشد. به عنوان مثال به صورت گذرا مورد معروف به پرونده آقاي حسن حقيقت با وكالت آقاي داستار را یاد آوری می کنم . در حالی كه شهرداري در تاريخ ۲/۵/ ۸۷ طي قراردادي با وكيل آقای حقیقت كه از طريق مراجع قضايي شهرداري را محكوم به پرداخت غرامت نموده بود زميني را به ارزش ۲۷۵ ميليون تومان به عنوان معوض مطالبات مالك معرفي و جهت تصويب به آن شوراي محترم ارجاع نمود، در اثر عدم تصويب قرارداد و يا هرگونه تصميم گيري و اقدامي در جهت كسب رضايت مالك علی رغم پیگیریهای کتبی و شفاهی شهرداری ، بالاخره وكيل مالك نسبت به بازداشت املاك شهرداري اقدام كرد كه مراتب طي نامه شماره۴۴۷۲ شهرداري به تاريخ ۲۱/۸/۸۷ ( روز اطلاع شهرداري از توقيف املاك ) به صورت مشروح به آن شوراي محترم ابلاغ و خواسته شد تصميم مقتضي در اين خصوص اخذ گردد. كه متاسفانه باز به دليل عدم اتخاذ تصميم به موقع و يا هر گونه اقدام بازدارنده از سوی شورا ، وكيل مالك حساب بانكي شهرداري را در تاريخ ۱۸/۱۲/ ۸۷ توقیف نمود كه در کمال تاسف و تعجب اين بار نيز هيچگونه اقدامي از طرف آن شوراي محترم صورت نگرفت تا اينكه در تاريخ ۸/۱/۸۸ وكيل مالك با حكم قاضي محترم اجراي احكام مبلغ ۲۷۵ ميليون تومان اصل طلبي مالك باضافه هزينه مربوط به حق الاجرا و حق الوكاله ( که در صورت اجرای قرارداد معطل مانده در شورا ، به شهرداری صلح می شد ) در مجموع مبلغ ۳۱۱ ميليون تومان از حساب شهرداري برداشت نمود كه متعاقب آن درتاريخ ۱۶ /۱/ ۸۸ يعني اولين جلسه شورا در سال جديد، شوراي محترم تصويب نمود كه براي جلوگيري از ضرر و زيان شهرداري ، اعضای محترم شورا با رياست محترم دادگاه ملاقاتي داشته باشند ( نوشدارو بعد از مرگ سهراب )

۲- در خصوص عوارض پيشنهادي شهرداري به بانك كشاورزي كه توسط يكي از اعضاي محترم شوراي اسلامي به نشريات كشانيده و بحث استيضاح شهردار را در جرايد مطرح نمود نيز به دليل عدم عكس العمل به موقع و متناسب توسط شوراي محترم ( علي رغم مراجعات و پي گيري هاي مسولين محترم بانك كشاورزي ) علاوه بر ضرر و زيان نقدي كه متوجه شهرداري و شهر شد متاسفانه اصل پروژه ساخت و ساز بانك نيز كه موجبات تعريض خيابان و ايجاد پاركينگ حاشيه ای را در يكي از پر ترافيك ترين معابر شهر فراهم مي كرد به صورت كلي زير سؤال رفت و تقريبا منتفي گرديد .

۳- در خصوص پرونده های مربوط به تفکیک اراضی با کاربری غیر مسکونی نیز شاهد برخورد چندگانه و تبعیض آمیزآن شورا با مراجعین بوده ایم و از آنجا که این امر ظلمی است بر مردم ، تحمل آن برای اینجانب به عنوان شهردار شهرمیسر نمی باشد به عنوان مثال به مصوبه شماره ۲۶۳مورخ ۶/۳/۸۸ در خصوص تفکیک پلاك ۳۹ و مصوبه۶۲مورخ۷/۲/۸۸ در خصوص تفکیک پلاك ۳۹۱ قطعه۲ در مقایسه با وضعيت تفکیک پلاك ۴۰ اشاره می نمایم که به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر شهرداری وارد جزئیات آن نمی شوم. هرچند با مراجعه به متن مصوبات موضوع به راحتی قابل دریافت است .

۴- بی توجهی به نظر کارشناسان : زمانیکه شهرداری با همکاری وزارت کشور و با تصویب آن شورای محترم نسبت به انعقاد قرارداد با مشاور جهت انجام مطالعات ترافیکی سطح شهر اقدام نموده و حاصل این مطالعات توسط مشاور در جلسات شورای ترافیک با حضور نمایندگان آن شورای محترم ارائه و تصمیم گیری و صورتجلسه می شود و نهایتا در اجرا با تصمیم موردی ، میدانی و بدون کارشناسی ، نظر کارشناسان کنار گذاشته می شود و شهرداری مجبور به اجرای نظرات حضرتعالی می گردد . این رویه قابل قبول و تحمل نمی باشد (اجرای اصلاح هندسی تقاطع ناصر دیوان و امیر کبیراز مهمترین این موارد است)

۵ – عدم پاي بندي شوراي محترم به بودجه مصوب : باآنكه شهرداري برابر قانون در بهمن ماه هرسال برنامه يكساله خود را تحت عنوان بودجه تنظيم و جهت تصويب به شوراي محترم ارسال مي نمايد و شورا نيز پس از لحاظ نمودن نظرات خود با تغييرات و اصلاحات لازم آن را تصويب و براي اجرا به شهرداري ابلاغ مي نمايد ، متاسفانه بلافاصله پس از شروع سال و آغاز اجراي بودجه ، بسياري از مصوبات شورا بدون در نظر گرفتن بودجه مصوب جهت اجرا به شهرداري ابلاغ مي گردد كه اين موضوع علاوه بر اينكه شهرداري را دچار روز مره گي مي نمايد بودجه را نيز دچار تغيير و تحولات زيادي نموده به گونه اي كه در زمان تفريغ بودجه بسياري از پروژه هاي مصوب اجرا نشده باقي خواهد ماندچرا که اعتبارات این پروژه هاصرف موارد مصوب شورا شده که در بودجه پيش بینی نشده است . حال جالب اینکه شورا این امر را به عنوان ضعف شهردار و شهرداري تلقي می کند . از طرفي بي برنامگي حاصل از اين روش كار كردن توان و انرژي شهرداري را تحليل برده بازدهي آن را به حد اقل ممكن مي رساند كه موارد زير به عنوان مشت نمونه خروار اعلام مي شود

– مصوبه شماره ۱۰۸ به تاريخ ۷/۲/۸۸

– مصوبه شماره ۱۲۵ به تاريخ ۱۳/۳/۸۸

– مصوبه شماره ۱۸۸ به تاريخ ۳۰/۲/۸۸

و …

۶ – آن شوراي محترم فاقد هرگونه مشاور فني يا حقوقي است و در بررسي بسياري از موارد ارجاعي مجبور است فقط با اتكا به نظر اعضا محترم تصميم گيري نمايد كه اين خود مشكلاتي را باعث مي شود و چنانچه يك قرارداد يا پيشنهاد شهرداري پس از تصويب در آن مرجع با معارض یامشكلي مواجه شود علي رغم اينكه در آن مرجع مورد رسيدگي و تصويب قرار گرفته شهردار را ضعيف ، كم دقت يا … معرفي نموده و كل تقصير بر گردن شهردار و شهرداري گذاشته مي شود مانند فروش كوچه متروكه خیابان شهدای جنوبی

۷- طولانی شدن مراحل کار فروش و تهاتر املاک : پس از آنکه در بودجه مصوب سالانه اجازه فروش املاک تا سقف مشخص به شهرداری داده شده . شهرداری در هر مورد میبایست ابتدا یک بار از آن شورای محترم استعلام نماید که آیا حق فروش یا تهاتر ملکی را دارد یا نه، سپس کارشناسي را در دستور کار قرار دهد و یک بار نیز در خصوص قیمت کارشناسی نظر شورا را کتبا جویا شود و در نهایت قرارداد فروش جهت تصویب به آن شورا ارسال گردد .(البته این در صورتی است که قیمت های کارشناسی ارسالی به شورا مورد اعتراض قرار نگرفته و مجددا درخواست کارشناسی نشود که در این صورت قطعا این پروسه طولانی تر خواهد شد ) قابل ذکر است در بسیاری از شهرداریها از جمله شیراز وقتی مجوز فروش ملک تا سقف معینی در بودجه به تصویب شورای شهر رسید در طول سال و تا رسیدن به سقف بودجه حتی قراردادهای فروش برای تصویب به شورا ارجاع داده نمی شود و در سنوات قبل در شهرداری کازرون فقط قراردادهای تهاتر برای نهایی شدن به شورا ارجاع می شد.

۸- دخالت مستقیم بعضي از اعضاي شورا و ریاست محترم شورا در امور اجرایی شهرداری و عزل و نصب های داخلی شهرداری که برابر ماده ۷۴ اصلاحي قانون شوراها صراحتاً ممنوع اعلام شده است . که به دو مورد به عنوان نمونه اشاره می شود . به تعیین مهلت حنابعالی برای جابجایی یکی از مسئولین واحد هاي شهرداری فقط به جرم نگفتن خیر مقدم در مراسم روز کارگر يا ننوشتن اسم شوراي اسلامي که در بند ۷ ماده ۱ صورتجلسه دويست نهمين جلسه آن شورای محترم نیز تلویحا به آن اشاره شده است . و یا دخالت آن شورا در مصوبات کمیسیون عالی معاملات شهرداری که با حضور نماینده آن شورا تنظیم می گردد . لازم به توضیح است که علی رغم صراحت قانون مبنی بر ناظر بودن نماینده آن شورا این شهرداری نماینده محترم شورا را به عنوان یک عضو اصلی و صاحب رای پذیرفته و بدون نظر و رای ایشان تصمیم نمی گیرد . با این حال حتی شورا برای نماینده خود نیز بعضا احترام لازم را قایل نمی باشد .و این خود از موجبات تاخیر در بسیاری از اقدامات شهرداری است .

۹ – عدم توجه آن شورا به پیشنهادات مفید و موثر شهرداری : به عنوان مثال توجه شما را به بند ۱۷ گزارش عملکرد سال ۸۷ آن شورای محترم معطوف می نمایم که در آن گزارش به برگزاری جلسه با جناب اقبال پور به منظور ایجاد راهکارهایی جهت درآمد بیشتر شهرداری اشاره شده . که البته بطور روشن بیان نشده که جریان جلسه چگونه بوده است . حال آنکه لازم است جهت تنویر اذهان اعلام نمایم که جناب اقبال پور کارمند با تجربه و صاحب دانش واداره درآمد شهرداری شیراز است که بعد از بازنشستگی با جمعی از دوستان متخصص خود از جمله جناب دکتر قادری شهردار سابق و نماینده فعلی شیراز تیم پژوهشی را تشکیل داده اند. که با هماهنگی و همکاری دفتر امور شهری استانداری و دعوت اینجانب ایشان شرح خدمات پیشنهادی خود در زمینه بررسی و پیشنهاد راهکارهای درآمدی شهرداری و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری کازرون را به آن شورای محترم ارائه نمود و مقرر بود که کل هزینه پژوهش توسط استانداری پرداخت و شهرداری حتی یک ریال هزینه ننماید . که متاسفانه این پیشنهاد در جلسه آن شورای محترم مورد تصویب قرار نگرفت و رد شد و اکنون جزء بیلان آن شورا قلمداد شده است .

۱۰– حمايت از شهردار كه يكي از وظايف ذاتي شوراي محترم مي باشد متاسفانه در اين شورا هيچگونه بروز و ظهوري ندارد به گونه اي كه نه فقط در مقابل مراجعيني كه به ناحق عليه شهردار يا شهرداري طرح شكايت نموده و يا خواسته هاي بلاجهت و غیرقانونی دارند هيچگونه دفاعي صورت نمي گيرد بلكه به عکس با مصوبات كارشناسي نشده موجبات هجوم بيشتر آنان به شهرداري با حربه مصوبه شورا و اختلال در انجام وظايف شهرداري را پديد آورده است ( مثل پرونده فروش كوچه متروكه كه حدود ۱۷ سال پيش صورت گرفته است ) و يا ساعتها وقت و انرژي شهردار و پرسنل شهرداري بايد مصروف دفاع از عملكرد كاملا قانوني و ضابطه مند شهرداري در مقابل برخی اعضاي محترم آن شورا باشد مثل صدور پروانه قانوني پلاك ۱/۴۰۳و ۳۸۴ باقی مانده در كوچه پيران جنب باغ نظر

۱۱- عدم اعتماد به شهردارو پرسنل شهرداری نیز یکی دیگر از مشکلات شوراست که علاوه بر ایجاد دلسردی در پرسنل شهرداری عدم همکاری آنان را در مسایل مختلف در پی خواهد داشت . به عنوان مثال یاد آوری می کنم هنگامیکه شهرداری پرونده ای را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع نمود و حضرتعالی به گزارش اولیه ارزیاب شهرداری تشکیک نمودید و بنده و چند نفر از کارشناسان شهرداری را مامور ارزیابی مجدد پرونده نمودید و مجددا در جلسه کمیسیون جنابعالي به صورتجلسه کارشناسی آنان نیز وقعی نگذاردید این موضوع برای بنده و شهرداری ارزان تمام نشد .

۱۲- تصمیمات متناقض در خصوص ساخت و سازهای ورودی شهر، شهرداری را از انجام عکس العمل منطقی بازداشته که یک نمونه آن تصویب صدور مجوز ساخت واحدهای تجاری در بر ورودی ۴۵ متری غرب شهر می باشد که علاوه بر مغایرت با مصوبات شورا از نظر قانونی نیز با مشكل مواجه است و شورا به بهانه کسب درآمد بیشتر ، شهرداری را مجبور به پذیرش آن نموده است .

۱۳ – بي حرمتي به شخص شهردار در جلسات رسمي شورا که متاسفانه تمام شدنی هم نیست .

۱۴ – و آخرين موردي كه بنده دوست نداشتم اصلا وارد آن مقوله شوم بحث بدعت در قانون است. زماني كه در شوراي هفت نفره عليرغم صراحت مواد پانزده قانون شوراها و يازده آيين نامه اجرايي و نظريه مشورتي اداره كل دفتر امور حقوقي وزارت كشور،مبنی بر قابل قبول بودن كليه مصوبات شورا( بجز عزل شهردار ) با اكثريت مطلق آرا (يعني چهار راي از هفت راي) با كمال تعجب رييس شورا با سه رأي موافق از ۷ نفرحاضر در جلسه به عنوان رييس انتخاب مي شوند.و هیچ اتفاقی نمی افتد حال این سوال مطرح است که چه اعتمادي به بقيه مصوبات شورا مي توان داشت و چه تضميني است كه فردا شهردار با سه يا چهار رأي استيضاح و بر كنار نشود؟

۱۵- و در آخر چگونگي اجراي اين معما كه در بند دو صورتجلسه ۲۱۷ شوراي محترم به تاريخ ۲۶/۳/۸۸ قيد شده را براي اينجانب کشف نموده و جايزه دريافت داريد.

(در خيابان¬هايي كه قرار است تعريض انجام شود به نحوي اقدام گردد كه درختان حاشيه قطع نشود)

عسکری

شهر دار کازرون

متن استعفاي دوم :

باسمه تعالي

با سلام و تحيات

      نظر به اينكه شهردار بدون حمايت قاطع و همه جانبه شوراي اسلامي شهر نمي تواند اهداف مورد نظر شهرداري و شورا را محقق نمايد و با عنايت به تركيب آرا اعلام شده در صورتجلسه دويست و سي و هفت مورخ ۲۰/۵/۱۳۸۸ آن شوراي محترم ، اينجانب همچنان شرايط را براي ادامه فعاليت مفيد و موثر خود به عنوان شهردار مناسب نمي دانم لذا خواهشمند است نسبت به طرح مجدد استعفاي اينجانب در اولين جلسه آن شوراي محترم اقدام و نتيجه را امر به ابلاغ فرمائيد.

منبع : http://mehrmihan.ir/mayors-resignation/

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

a b