20 روش از بهترین روش های چاق شدن - میهن مهر
header

مبلیما خرید مبل

۲۰ روش از بهترین روش های چاق شدن

۲۰ روش از بهترین روش های چاق شدن

چاق شدن

۲۰ نکته برای چاق شدن

۱- براي چاق شدن ابتدا بايد بدانيد چقدر کالري نياز داريد تا به وزن دلخواه خود برسيد.

 

۲- تنوع (يعني از گروه هاي غذايي مختلف استفاده کنيد) و تعادل(به مقدار کافي از هر گروه غذايي استفاده کنيد) را در برنامه غذايي خود رعايت کنيد.

 

۳- در صبحانه خود نان سبوس دار و کره بادام زميني را وارد کنيد.

 

۴- از کره بادام زميني استفاده کنيد. مي توانيد از بستني ها و يا غذاهاي صبحانه آماده داراي بادام زميني استفاده کنيد و يا بادام زميني را با ميوه و سبزيجات ميل کنيد.

 

۵- بعد از صبحانه و بعد از ظهر خوراک مختصري را فراهم آوريد. توجه کنيد که اين خوراک نبايد از تنقلات باشد. شما مي توانيد آجيل يا ميوه خشک را به عنوان خوراک مختصر ميل کنيد.

 

۶- با افزودن سيب زميني سرخ شده، استيک ماهي و مرغ سرخ شده، رژيم سالم خود را به رژيم ناسالم تبديل نکنيد. بلکه با مصرف سيب زميني، ماهي و مرغ پخته شده(آب پز يا بخارپز يا کبابي)، مواد مغذي سالم را به بدن خود وارد کنيد.

 

۷- ازکره براي پخت سبزيجات استفاده کنيد. از مايونز به عنوان سس در ساندويچ استفاده کنيد. سس سالاد را براي مزه دار کردن سالاد به کار بريد.

 

۸- از تخم مرغ براي درست کردن سوپ، سس و نان استفاده کنيد. تخم مرغ پخته را به سالاد اضافه کنيد.

 

۹- مي توانيد با افزودن خامه و پنير پيتزا به ماهي و مرغ مزه بدهيد.

 

۱۰- پنير پيتزا را به گوشت، سبزيجات، ماکاروني، سالاد، پوره سيب زميني و املت بيافزاييد.

 

۱۱- پنير خامه اي را به روي نان و بيسکويت بماليد. پنير خامه اي را با سس مخلوط کنيد. همچنين مي توانيد از پنير خامه اي به همراه ميوه و سبزيجات، يک غذاي مقوي و سرشار از انرژي درست کنيد.

 

۱۲- پنير، بادام زميني، بادام، پسته، سس هاي سالاد و ميوه هاي خشک را در برنامه غذايي خود قرار دهيد.

 

۱۳- شيرخشک را در سوپ و سس براي تأمين کالري و پروتئين بيافزاييد. شيرخشک را مي توانيد به شير، پودينگ، پوره سيب زميني، املت و حتي گوشت اضافه کنيد.

 

۱۴- حتماً در يک وعده غذايي از سبزيجات سبز رنگ، ذرت و مواد نشاسته اي استفاده کنيد.

 

۱۵- در هر وعده غذايي،۲ يا ۳ ليوان آب بنوشيد. اين کار باعث مي شود که عمل جذب به راحتي صورت گيرد.

 

۱۶- تا جايي که مي توانيد، بنوشيد. زيرا نوشيدن باعث مي شود که جاي خالي بيشتري براي وارد شدن غذاهاي پُرکالري داشته باشيد.

 

۱۷- براي افزايش کالري، شير و آب ميوه بنوشيد. از نوشابه ها دوري کنيد، زيرا آنها فقط داراي کالري مي باشند و هيچ ارزش تغذيه اي ندارند.

 

۱۸- شکلات سياه بخوريد. شکلات سياه داراي آنتي اکسيدان مي باشد.

 

۱۹- ورزش کنيد

 

۲۰- از چهار گروه غذايي در روز مصرف کنيد(گروه شير – گروه نان – گروه سبزيجات – گروه گوشتها)

این مطلب را به اشتراک بگذارید :
a b